”Rektor är avgörande”

Jag vill tipsa om en spännande rektorsblogg skriven av Edward Jensinger. Han arbetar som rektor på Pauli Gymnasium i Malmö.

Han har bland annat skrivit ett inlägg som heter rektor styr din skola. Han skriver att ”Det går inte att vara rektor på en skola utan att vara digitalt aktiv”. Jag kan bara instämma. Det är inte trovärdigt att jag pratar med mina medarbetare att de måste vara en del i dagens 2013, utifrån den digitala värld vi lever i, om inte jag själv är en del av den. Min önskan och förhoppning är att mina medarbetare ska att ha mod att våga prova, precis som jag provar, för att sedan upptäcka och förstå vilken enorm kraft det finns i att låta de digitala lärreesurserna vara en naturlig del av skolan och undervisningen.

I klippet nedan pratar han om att ”rektor är avgörande” gällande ikt-satsning.

Många tankar far genom huvudet och jag försöker samla ihop dem.

Må gott

/ Lina

Kommentera

