Twitter – ett enormt nätverk men hur gör man?

20130424-212004.jpg

Det är ganska länge sen jag reggade mig på Twitter men då kom jag aldrig igång med själva ”twittrandet” eller att börja följa andra som twittrar. Under melodifestivalen tidigare i vår gick jag in på Twitter och det slutade med att jag satt med ipaden jämte mig för att följa twitterflödet ifrån #mello2013 samtidigt som jag såg på de olika bidragen. Nu försöker jag lära mig mer och samtidigt upptäcker jag vilket enormt nätverk och kollegialt utbyte som finns på Twitter. Jag vill vara en del av detta!

Skolverket har en sida med fakta om Twitter.

Här är några fler länkar som förklarar hur Twitter funkar, hur man twittrar samt beskriver typiska Twitter-ord”:

Twitterakuten

Guide till Twitter

Twitterskola – så använder du Twitter

Twitterskola för nybörjare

6 thoughts on “Twitter – ett enormt nätverk men hur gör man?

  1. Pingback: Twitter – hur använda i undervisningen? | Rektor Lina bloggar

  2. Pingback: Twitter – hur använda i undervisningen? | Rektor Lina bloggar

  3. Pingback: Följ mig gärna på Twitter | Rektor Lina bloggar

  4. Pingback: Kan inte låta bli att skriva om Twitter igen | Rektor Lina bloggar

  5. Pingback: Appar till lärare | Rektor Lina bloggar

  6. Pingback: IKT+rektor=sant? | Rektor Lina bloggar

Kommentera

