Hur gör man för att följa bloggar?

Jag följer många bloggar med olika innehåll, jobbrelaterade, inredning, träning, recept och annat smått och gott.
Många bloggarna uppdateras oregelbundet, ibland dagligen och ibland kan det dröja veckor innan nya inlägg. För att kunna följa bloggar så kan man använda sig av flera olika hjälpverktyg.

20130425-202147.jpg

Jag använder mig av Bloglovin. Jag har blivit medlem och då kan jag samla alla mina bloggar på ett ställe. Så istället för att gå in på 30 enskilda bloggar så loggar jag in på Blovlovin och får då en lista med alla inlägg. Jag ser då vilka inlägg som kan vara intressanta att läsa och klickar då in mig på just den bloggen.
I Bloglovin kan jag även göra olika kategorier utifrån vilka bloggar jag följer.

Det finns fler verktyg för att följa bloggar, t ex Google. Mer om Google Reader och att följa RSS-flöden finns på .Se

Kommentera

