Hur får man använda andras bilder?

Något som jag verkligen behöver bli bättre på är vilka bilder som jag får använda mig av från nätet. Jag vet att många av lärarna på min skola använder sig av bilder och klipp från nätet i sina bildspel och dokument till eleverna. Är alla bilder ok att använda?

Skolverket har skrivit om en upphovsrättsguide för lärare.

.SE har en internetguide om copyright. De har även en internetguide om just Creative Commons.

Mediepass kan man läsa om upphovsrätt.

2 thoughts on “Hur får man använda andras bilder?

  1. Pingback: Skolverkets lärarguider i upphovsrätt | Rektor Lina bloggar

  2. Pingback: Processoruppgift – Beskrivning | DE12

Kommentera

