TodaysMeet – hur funkar det?

Att som rektor använda digitala hjälpmedel/lärresurser med lärarna tror jag är en klok strategi för att väcka intresse hos personalen.

Vi har vid flera tillfällen använt TodaysMeet på studiedagar och APT. Vi har använt det vid gruppdiskussioner där lärarna suttit en grupp tillsammans och sedan fått skriva in på Todaysmeet vad de diskuterar. Samtidigt har vi haft dator uppkopplad så att alla grupper har kunnat följa flödet.

Jag har precis provat Screencast och gjort mitt första youtubeklipp. (var inte för hård, jag tränar och lär 🙂 ):

En sak som jag missade att säga i klippet är att en stor fördel med att använda Todaysmeet är att allas tankar kan bli synliga. Det går att skriva både i grupp och individuellt på Todaysmeet och det är en av de stora fördelarna med verktyget tycker jag.

 

One thought on “TodaysMeet – hur funkar det?

  1. Pingback: Tricider – gratisverktyg för brainstorming och frågor | Rektor Lina bloggar

Kommentera

