Fantastisk inspiration – Bloggen ”Vi ses i skolan”

Jag vill tipsa om Malin Larssons blogg Vi ses i skolan. Malin undervisar i svenska för åk 7-9.

Malin har även bloggen Flippat klassrum där hon flippar klassrummet som stöd för elevernas lärande och utveckling. Ett av projekten som Malin har på sidan är Projekt Sommarpratarna. Kika in och ta del av elevernas sommarprat, magiskt! Jag önskar att jag hade fått vara elev i Malins klassrum och fått vara med om det skrivande och lärande som Malin visar i sina bloggar och filmklipp.

Här är två av Malins klipp från Youtube. Det översta, där eleverna skrivit sms-micronoveller fick mig att bli glad i hela kroppen och få ”pyttor” på armarna.

Länk till Malins kanal på youtube med ännu fler klipp.

Följ Malin på Twitter @visesiskolan

One thought on “Fantastisk inspiration – Bloggen ”Vi ses i skolan”

  1. Pingback: Mitt hundrade inlägg – Nyfikenhet, mod och drivkraft att utvecklas | Rektor Lina bloggar

Kommentera

