Hela världen i min hand

Än en gång sitter jag med telefonen i min hand och är helt förundrad över hur mycket inspiration, kreativitet, kunskap, tankar och idéer som jag har möjlighet att ta del av. Jag kan även välja att ingå, att vara en del av det som sker. Jag kan fråga, kommentera, diskutera och bli en del av sammanhanget genom t ex Twitter och olika Facebookgrupper. Magiskt! För mig, i min roll som skolledare år 2013, är det en självklart att vara en del av. Det är inget jag kan, vill eller ska välja bort. Det är en del av mig och mitt uppdrag.

Alla dessa människor som delar med sig gör mig så glad. Jag känner mig rik.
Ibland blir känslan överväldigande. Vad ska jag göra av all inspiration och tankar? Hur påverkar det mig och mitt eget lärande? Hur ska det påverka mitt arbete som ledare och rektor?

Jag funderar på om det är lättare att dela med sig med ”främlingar”? Är det lättare att skriva sina tankar än att säga dem högt till någon? Uttrycker jag det jag skriver även muntligt i mina samtal?

Jag funderar över hur det hade varit om ett helt rektorsteam eller lärarkollegie fanns på Twitter?

Känslan att ha hela världen i sin hand är fantastisk!

Många tankar som snurrar på en och samma gång. Jag funderar vidare.

20130921-220212.jpg
Ett hjärta till alla er som delar med er! (Tackar dottern för hjälpen att
visa ett hjärta ❤️.)

One thought on “Hela världen i min hand

  1. Pingback: Kan inte låta bli att skriva om Twitter igen | Rektor Lina bloggar

Kommentera

