Kan inte låta bli att skriva om Twitter igen

20130424-212004.jpg

Precis som jag skriver i rubriken så kan jag inte låta bli att skriva om Twitter igen.

I helgen blev jag så otroligt glad över att läsa ett blogginlägg skrivet av en lärare , musikläraren Alexandra Myllenberg, och hennes relation till Twitter. Läs hennes blogginlägg här. Hon beskriver sin resa med Twitter som ett sätt för henne att kompensutvecklas och nätverka men även för att lära känna sig själv och sitt eget lärande. Mycket spännande läsning som jag varmt rekommenderar.

Var tror ni jag blev tipsad om hennes blogginlägg?  Jepp, på Twitter.

Efter att hon fick positiv respons och uppmärksamhet så skrev hon ett nytt blogginlägg som du kan läsa här.

Jag har skrivit om Twitter tidigare:

Twitter, hur använda i undervisningen?

Twitter – ett enormt nätverk men hur gör man?

Hela världen i min hand

 

Ut och twittra nu!

One thought on “Kan inte låta bli att skriva om Twitter igen

Kommentera

