Tillbaka igen

Bloggen har varit i vila i över en månad. I ett större perspektiv är en månad inte särskild lång tid men för mig just nu känns det som en evighet sen jag skrev det senaste inlägget. Tiden går just nu alldeles för snabbt, en vecka känns bara som mån och fre. Dagarna där emellan försvinner på något sätt. Men bättre att tiden går snabbt än långsamt, eller?

Vi har många processer igång på skolan just nu:

  • Arbetet med att gå från en 6-9verksamhet till en 4-9verksamhet intensifieras allt mer ju närmare sommaren vi kommer.
  • I feb/mars kommer de beställda iPadsen till eleverna i åk 6-7.
  • Planering inför återkopplingsamtalen är i full gång.
  • Arbetet med att skapa en gemensam framtidsbild för vad vår skola ska stå för pågår.
  • Planering och genomförande av kompetensutveckling för personal kopplat till de behov som vi ser finns.
  • Organisation inför kommande läsår

Detta är några av alla de processer som är min vardag just nu. Att arbeta som rektor är ett makalöst varierat arbete och jag tycker det är svårt att på ett enkelt och informativt sätt beskriva min vardag.

Att ta en stund för att blogga och ägna mig helt åt ett av mina största personliga intressen är något som jag ska ta mig tid till igen. Även om ni läsare inte är många är det något sätt ändå väldigt givande och förlösande att skriva. Jag skriver för min egen del och för att samla mina tankar och det jag tar del av på ett och samma ställe. Min blogg är en av mina platser på nätet. Twitter är en annan. Just i skrivandes stund pågår #rektorschatt på Twitter. Jag sitter med telefonen jämte mig och följer diskussionerna som pågår där. Det utvidgadet kollegiet är enormt och ger mig nya tankar och sätt att se på skola/undervisning/ledarskap/världen som jag sedan tar med mig in i mitt dagliga arbete tillsammans med kollegor och lärare. Fantastiskt!

Helt enkelt, I´m back 😉

Kommentera

