Mer om UnosUnos – forskning för digitalisering av skolan

Idag skriver Edward Jensinger om UnosUnos slutrapport, ett inlägg värt att läsa många gånger. Jag funderar över min roll som rektor i en stor organisation. Det är ett faktum att utveckla it i skolan inte är något som jag och mina kollegor kan arbeta med enbart själva på vår enhet. Det är ett ”tillsammans”-arbete, på alla nivåer i kommunen. Självklart har jag ett ansvar som rektor men det krävs arbete på fler nivåer.

En av slutsatserna för en lyckas digitalisering av skolan, enligt UnosUnos slutrapport är att att kommunen har en en lokal ”bank”av delade pedagogiska resurser. Det gjorde mig väldigt glad att läsa då jag  jag skrivit ett inlägg om tidigare.

Jag önskar att kollegor, chefer och politiker i min kommun läser både Jensingers och Stefan Pålssons inlägg för att vi sedan tillsammans ska ta ett gemensamt krafttag för en fortsatt utveckling av digitaliseringen i våra skolor.

3 thoughts on “Mer om UnosUnos – forskning för digitalisering av skolan

  1. Pingback: Hur ser det ut med IT i undervisningen? | Rektor Lina bloggar

  2. Pingback: Äntligen är våra iPads igång! | Rektor Lina bloggar

  3. Pingback: En plats för erfarenhetsutbyte – vi provar nya vägar | Rektor Lina bloggar

Kommentera

