Fröken Flipps Frågelåda

Lotta ger svar på frågor gällande hennes flippade klassrum. Många tack Lotta!

Mitt Flippade Klassrum

När jag har hållit en föreläsning kring Flippat Klassrum eller diskuterat kring begreppet ”flippa” så är det några frågor som återkommer. Jag tänkte här försöka svara på några av dessa återkommande frågor. Viktigt att minnas att jag utgår från mitt egna flippade klassrum när jag beskriver. Ett klassrum som jag har anpassat för att möta mina elevers behov, med fokus på förmågor, formativ undervisning, formativ bedömning och språkutvecklande arbetsmetoder. Jag kan inte svara för ”alla” flippade klassrum, eftersom det inte finns en förklaring till begreppet. Det handlar ju om vad jag som pedagog väljer att ta in i klassrummet och vilka delar som är viktiga för just mitt ämne/mina elever. Men som sagt, jag har valt ut några frågor ur frågelådan och här kommer mina tankar och svar. Håll tillgodo 🙂

Vad händer om många elever inte tar ansvaret för arbetet under lektionstid i klassrummet? Hur får man då det…

View original post 1 318 fler ord

Kommentera

