Beskriva sin egen undervisning

S0m en fortsättning av analysen av resultat gör alla lärare även en individuell beskrivning av sin undervisning under läsåret.  Dessa beskrivningar blir dels ett underlag inför höstens medarbetarsamtal men även en grund oss i skolledning för att få en bild av skolans nuläge utifrån våra fokusområden  och skolans framtidsbild samt vad som är klokt att göra framåt utifrån det vi får syn på i lärarnas beskrivningar.

Beskrivningarna kommer sedan att kopplas till elevsamtalen och ämneslagens analyser, både av oss i skolledning ochav lärarna själva.

Frågorna som vi använder i år är:

  • Vilka strategier och arbetssätt har du utvecklat i din undervisning under detta läsår?
  • På vilket sätt ser du att dessa strategier och arbetssätt ger resultat för elevernas måluppfyllelse?
  • Beskriv hur du, utifrån din undervisning, möjliggör för eleven att veta vad hon/han kan.
  • Vilka aktiviteter skapar du så att eleverna lär av och med varandra?
  • Hur låter du elevernas visade kunskaper påverka din planering och undervisning? 
  • Vilka är dina tre ledord för din undervisning?
  • På vilka sätt ger du eleverna inflytande i undervisningen?
  • Vad ser du är ditt utvecklingsbehov inför nästa läsår? Vad behöver du lära dig/förstå mer om?

 

Advertisements

3 thoughts on “Beskriva sin egen undervisning

  1. Pingback: Beskriv din undervisning – 2015 | Rektor Lina bloggar

  2. Pingback: Beskriv din undervisning/ditt lärande 2016 | Rektor Lina bloggar

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s