Samlade blogginlägg om #SETT2014

Det är många som bloggar och tänker kring #SETT2014.  Senaste dagarna har jag läst mängder sammanfattningar av föreläsningar, intryck, reflektioner och hur man tar hand om det man är med om utifrån SETT. För min egen skull, men även som ett stöd för medarbetare och kollegor har jag nedan försökt att sammanställa de inlägg som jag läst.

Jag vill börja med Edward Jensingers två inlägg om SETT @edwardjensinger

Ett grymt citat från Edwards andra inlägg är: Värdet av en konferens eller en fortbildning mäts, enligt mig, inte i hur bra du tyckte att det var när du var på plats utan vilken effekt konferensen får i din skolas vardag.

Frågan är då, vilken effekt kommer det bli på vår skola utifrån att skolledning var på SETT2014? vilken effekt får det för Halmstad kommun att alla IKT-inspiratörer, rektorer, verksamhetsutvecklare, förvaltningspersonal och IKT-pedagoger var på plats?

Spännande!

Några av alla de blogginlägg som jag läst och vill tipsa:

 

 

 

Jag avslutar med mina egna inlägg:

Vilken effekt kommer våra erfarenheter att få?

En reaktion på ”Samlade blogginlägg om #SETT2014

Lämna en kommentar